Nr. de referinţă al candidaturii: COM-11-280-CG-IT
ACTIVITATE DE DISEMINARE
ACTIVITATE DE DISEMINARE
Beneficiar: NĂSTASĂ NADIA ALINA
ŞCOALA DE ARTE ŞI MESERII PÂNCEŞTI, NEAMŢ
Titlul activităţii de formare: "EURODIDAWEB - "Pedagogical use of internet and multimedia tools" („Utilizarea în scop pedagogic a Internetului şi a instrumentelor multimedia”)
Locul activităţii de formare: Roma – ITALIA
Instituţia organizatoare: F.C. "Europaclub" LIDS "Sapienza" University – Roma
Perioada cursului de formare: 01 - 05 august 2011
Manager de proiect: prof. Alberto Pigliacelli, iar formator prof. Stefano Lariccia
Participanţi: Romania, Spania, Grecia, Cipru
Limba folosită: limba engleză
Obiectivul cursului: formarea deprinderilor de creare și utilizare a paginilor web în activitatea didactică
Mijloace folosite: - mijloace multimedia din cadrul Şcolii SMS ”Piranesi”;
- laboratorul de informatică al Universităţii ”Sapienza”, dotat la cele mai înalte standarde tehnologice
Structura şi obiectivele cursului: |
Pe parcursul a cinci zile, cursul a furnizat informaţii despre istoria şi evoluţia aplicaţiilor web, selectarea şi utilizarea instrumentelor software şi hardware potrivite pentru crearea unor pagini web. Agenda programului de formare a inclus: organizarea unei sesiuni în cadrul căreia participanţii şi-au prezentat şi promovat ţara, instituţia reprezentată, precum şi statutul profesional; prelegeri despre Web-learning; Web-learning vs. e-learning; utilizarea platformei Plone (http://en.wikipedia.org/wiki/Plone_(software)); compararea platformei Plone (http://plone.org/) cu Moodle. Cursul a fost organizat în două module, unul teoretic şi unul practic, îmbinate astfel încât să asigure legătura dintre baza conceptuală şi competenţa aplicativă.
Primul modul a avut ca temă "Istoria şi evoluţia aplicaţiilor web", având următoarele obiective a) alegerea tehnologiei potrivite: metode vechi şi noi; limbaje vechi şi noi; b) organizarea infrastructurii unui server, selectarea şi utilizarea instrumentelor hardware şi software potrivite pentru crearea unor pagini web; utilizarea elementelor hipermedia. Cel de-al doilea modul a implicat punerea în practică a teoriei şi a avut ca obiective: a) folosirea metodelor, limbajelor şi instrumentelor pentru a crea o pagină web; b) administrarea documentelor c) organizarea şi administrarea profilelor utilizatorilor, drepturile utilizatorilor, d) oferirea de feedback utilizatorilor.
Activitatea de formare a fost realizată cu sprijinul financiar primit în cadrul Programului de Învăţare pe Tot Parcursul Vieţii şi din fonduri FSE-POSDRU prin proiectul Schema de susţinere complementară a mobilităţii europene a cadrelor didactice din învăţământul preuniversitar beneficiare ale Programului de Învăţare pe Tot Parcursul Vieţii (Lifelong Learning). Au existat două surse de finanţare: Comenius-LLP - pentru subzistenţă şi FSE-POSDRU - pentru taxa de curs şi transport.
Conţinutul prezentului material reprezintă responsabilitatea exclusivă a autorului.
O prezentare mai detaliată o găsiţi aici.
(site-uri ale Agenţiei Naţionale pentru Programe Comunitare în Domeniul Educaţiei şi Formării Profesionale)